Tipy jak prodávat

Obchody jsou velmi strategická místa, lidé do obchodu chodí, aby uspokojovali své potřeby. Proces nákupu a prodeje je velmi složitý a odvíjí se od spousty faktorů, které ovlivňují koupi. Obchod je místo, které si vyžaduje profesionální přístup. Nejčastěji se ale setkáváme spíše s tím, že prodejce zboží pouze prodá – bez profesionálního přístupu a rad.

Je vědecky dokázáno, že o 9% zákazníků přicházíte kvůli tomu, že se odstěhovali, o 9% kvůli vaší konkurenci a šokujících 68% zákazníků už u vás nenakoupí, jelikož nebyli se službou spokojeni. Ti, kteří se kvůli nespokojenosti nevrátí, jsou ti nejlepší klienti.

Pokud chcete dobře prodávat musíte hrát tyto čtyři základní role:

  • Role produktového experta – Musíte co nejlépe znát své zboží, co máte nového a co je trendy.
  • Role konzultanta – Umět klientovi poradit, prokonzultovat s ním jeho nákup.
  • Role vysílače – Vysílat co nejpozitivnější energii.
  • Role přesvědčovatele – Schopnost přesvědčit zákazníka ke správné koupi.

Naslouchejte svým zákazníkům

Lidé, kteří neumí naslouchat zákazníkům, nikdy nepokročí dál v prodeji, nikdy nenavážou ten správný vztah se zákazníkem a ani mu nedokáží dobře poradit.

,,Nejlepší službu jakou můžete zákazníkovi poskytnout je mu naslouchat”

Vy, jako prodejce, přenášíte na zákazníka buď pozitivní nebo negativní pocity.

Existuje sedm pravidel dobrého naslouchače

  • Vždy věnujte 100% pozornosti a nikdy nedělejte, že jen posloucháte.
  • Uvědomte zákazníka, že má vaši plnou pozornost.
  • Nepředpokládejte, že víte co si zákazník myslí a chce říct.
  • Nepřemýšlejte o odpovědi dokud zákazník stále mluví.
  • Ujistěte se zda víte co zákazník potřebuje.
  • Vždy přikyvujte i když nesouhlasíte.
  • Rozpoznejte skryté zprávy. Například dáma, která říká ,,Jsem příliš stará” chce kompliment.

V poslední řadě ,,naslouchejte” i očima. Výrazy obličeje, gesta a pohyby zákazníka vám pomohou rozpoznat jaký je vlastně zákazník. Můžete tím pochopit mentální pocity klienta. Dokážete mu pak mnohem lépe poradit.

xoxo Tarryn

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *