Tipy jak prodávat
Obchody jsou velmi strategická místa, lidé do obchodu chodí, aby uspokojovali své potřeby. Proces nákupu a prodeje je velmi složitý a odvíjí se od spousty faktorů, které ovlivňují koupi. Obchod je místo, které si vyžaduje profesionální přístup. Nejčastěji se ale setkáváme spíše s tím, že prodejce zboží pouze prodá – bez profesionálního přístupu a rad.
Je vědecky dokázáno, že o 9% zákazníků přicházíte kvůli tomu, že se odstěhovali, o 9% kvůli vaší konkurenci a šokujících 68% zákazníků už u vás nenakoupí, jelikož nebyli se službou spokojeni. Ti, kteří se kvůli nespokojenosti nevrátí, jsou ti nejlepší klienti.
Pokud chcete dobře prodávat musíte hrát tyto čtyři základní role:
- Role produktového experta – Musíte co nejlépe znát své zboží, co máte nového a co je trendy.
- Role konzultanta – Umět klientovi poradit, prokonzultovat s ním jeho nákup.
- Role vysílače – Vysílat co nejpozitivnější energii.
- Role přesvědčovatele – Schopnost přesvědčit zákazníka ke správné koupi.
Naslouchejte svým zákazníkům
Lidé, kteří neumí naslouchat zákazníkům, nikdy nepokročí dál v prodeji, nikdy nenavážou ten správný vztah se zákazníkem a ani mu nedokáží dobře poradit.
,,Nejlepší službu jakou můžete zákazníkovi poskytnout je mu naslouchat”
Vy, jako prodejce, přenášíte na zákazníka buď pozitivní nebo negativní pocity.
Existuje sedm pravidel dobrého naslouchače
- Vždy věnujte 100% pozornosti a nikdy nedělejte, že jen posloucháte.
- Uvědomte zákazníka, že má vaši plnou pozornost.
- Nepředpokládejte, že víte co si zákazník myslí a chce říct.
- Nepřemýšlejte o odpovědi dokud zákazník stále mluví.
- Ujistěte se zda víte co zákazník potřebuje.
- Vždy přikyvujte i když nesouhlasíte.
- Rozpoznejte skryté zprávy. Například dáma, která říká ,,Jsem příliš stará” chce kompliment.
V poslední řadě ,,naslouchejte” i očima. Výrazy obličeje, gesta a pohyby zákazníka vám pomohou rozpoznat jaký je vlastně zákazník. Můžete tím pochopit mentální pocity klienta. Dokážete mu pak mnohem lépe poradit.
xoxo Tarryn