Vysvětlení konceptu tzv. pronto módy

Pronto módou se označují kolekce oblečení, které jsou vyrobené velmi rychle na základě aktuálních trendů. Pokud se tedy v sezoně objeví určité střihy, barvy nebo modely, které jsou v tu dobu velmi žádané, tak značky jako Rinascimento jsou schopny během řádově týdnů vytvořit kolekci oblečení, která se těmito styly inspiruje.

Rinascimento tedy funguje na stejném konceptu jako značky H&M nebo Zara, které patří mezi největší výrobce oblečení na světě. Hlavním smyslem těchto značek je tak vyrobit oblečení, které je trendy. Doručit jej k zákazníkovi rychle a současně za relativně nízkou cenu.

Pro naše partnery to znamená zejména to, že nemusí objednávat kolekce oblečení rok dopředu, protože takto Rinascimento ani nefunguje. Kolekce se připravují těsně před začátkem sezony. Pro příklad aktuální kolekce AI18 – FW18 – Podzim/Zima 2018 – byla připravená první týden v červnu. Dodání pak je během července a srpna. Během srpna a září už pak zpravidla klienti vystavují zboží na svých prodejnách.

Dále pak platí, že v rámci značky Rinascimento máme další modely i během sezony. Modely, které se neprodávají úplně dobře, tak jsou z nabídky vyřazeny a jsou nahrazeny modely, které se prodávají lépe. Pokud tedy půjde dobře určitý model šatů, tak se vyrobí další provedení s jinak řešenými rukávy, jinou barevnou kombinací nebo s jiným řešením límce. Pokud se pak během sezony objeví nějaký nový trend, tak se kolem něj vytvoří celá minikolekce oblečení.

“Klienti si neustále dokola stěžují, že udělají rok dopředu objednávku kolekce např. na podzimní kabáty a ty jim dodavatel dodá začátkem prosince, kdy je už nikdo nechce. Toto se u nás rozhodně nestane, protože neustále máme zboží skladem a klientům je dodáváme během řádově dnů tak, jak zrovna potřebují.”
Zdeněk Steiner

Dnes žijeme v neskutečně rychlé době a zákazníci chtějí všechno hned. Značky, které fungují na konceptu tzv. pronto módy se tak hodí pro dnešní dobu mnohem více.