Co je třeba k otevření kamenné prodejny?

Dnes se zaměříme na to, co všechno je potřeba k otevření kamenného obchodu. Ti, kteří mají již svůj vysněný obchod otevřený, se možná jen pousmějí a zároveň si oddychnou, že už mají veškeré zahajovací úkony za sebou.

Již splnili všechny podmínky, získali různá potvrzení a vyběhali potřebná razítka. Jistě by vám odkývali, že otevření takového obchodu není žádná legrace, ale také nic, co by se nedalo zvládnout.

Ráda bych vám v několika bodech shrnula to nejpodstatnější, co vás čeká a nemine.
Úplným základním kamenem je, jak určitě tušíte, zřízení živnostenského oprávnění. Což je z mého pohledu tou nejjednodušší povinností, která vás čeká. Se svým občanským průkazem a tisícikorunou vyrazíte na živnostenský úřad, vyplníte formulář a do týdne od tohoto ohlášení obdržíte výpis z živnostenského rejstříku se svým IČ.

Gratulujeme, nyní jste podnikatel! Z čehož pro vás vyplývá, jak jinak, než povinnost, zaregistrovat se u správy sociálního zabezpečení + na zdravotní pojišťovně. A to nejpozději do 8mi dní od vystavení živnostenského oprávnění. Bude vám vyměřen poplatek na sociální a zdravotní pojištění, který budete nyní hradit každý měsíc.

Prostory, které pro svoje podnikání vyberete, musí být vhodné právě pro tu činnost, ke které mají sloužit. Myslete už dopředu na to, že budete potřebovat logické zorganizování nábytku a zboží. Zákazník musí mít přehled, nechceme, aby nám zmateně bloudil po prodejně. Přesto se ale nebojte být originální. V dnešní době obrovské konkurence zvolte styl, který zaujme a bude pro vás snadné si jej osvojit. Neopomeňte ani skutečnost, že budete potřebovat zboží někde skladovat.

Často se zapomíná na ověření toho, k čemu byly prostory, které mají sloužit k podnikání, zkolaudované. A podle zjištění pak způsob užívání změnit nebo provést novou kolaudaci. Vše vyřídíte na stavebním úřadě. I v případě, že prostory pronajímáte, doporučuji ověřit si tuto informaci u majitele nemovitosti. Ruku v ruce s touto problematikou jde i nutnost posouzení požární nebezpečnosti od odborné firmy. Určí vám kolik je nutné mít na prodejně hasících přístrojů,jaké typy, přičemž pamatujte na to, že každý hasící přístroj podléhá roční revizi. Odborníci vám pomůžou sestavit evakuační a požární plán – obrátit se můžete na profesní komoru požární ochrany nebo na generální ředitelství hasičského záchranného sboru. Na prodejně by vám taktéž neměla chybět tabulka s telefony na záchranné linky.

Vaše další kroky budou putovat na krajskou, hygienickou stanici – potřebujete mít vyřízeno vše ohledně smlouvy na odpad + v případě, že osvětlení řešíte zářivkami, potřebujete dle norem i smlouvu na likvidaci odpadu. Mine vás to pouze v případě, že prostory pronajímáte, pak řeší veškeré tyto náležitosti právě majitel nemovitosti. Podrobnosti případně vyčtete v Zákoně o odpadech.

Říká vám něco zkratka BOZP? Ano, správně, pravidla bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Jako zaměstnanec splníte jednou ročně test, který nám zaměstnavatel předložil a bylo hotovo. Teď je tato povinnost na vašich bedrech. A to i v případě, že žádné zaměstnance nemáte! Doporučuji vám obrátit se na OIP – oblastní inspektorát práce, kde vám poradí od A do Z! Protože v případě, že by jste školení neprováděli nebo prováděli, ale nedostatečně, mohla by vám být uložena pokuta za neplnění této povinnosti.

Dostáváme se pomalu k běžnějším záležitostem. A tím jsou koncesionářské poplatky. Mohlo by se zdát, že postačí, když budeme dále platit běžné poplatky fyzických osob v domácnosti. Ale tak tomu není. Každý podnikatel musí navíc platit za každý přijímač, který používá ke svému podnikání. Právnické osoby pak dokonce platí poplatky za každý přijímač, který vlastní! Dobrou zprávou pro vás je, že si tyto poplatky, jakožto podnikatel, můžete zahrnout do vašich nákladů.
A co vás zaručeně nemine je pořízení si EET pokladny. Nabídka na trhu je poměrně pestrá a dá se koupit i EET pokladna za docela rozumné peníze, určená pro menší podnikatele.

Zákon o živnostenském podnikání nám mimo jiné ukládá povinnost správného označení provozovny, a sice vždy zvenčí a trvale:

  • obchodní firmou nebo názvem nebo jménem a příjmením podnikatele
  •  identifikačním číslem podnikatele, IČ
  • jménem a příjmením odpovědné osoby za provozovnu a činnost
  • prodejní nebo provozní dobou

Další zákon, který je dobré si minimálně pročíst, je Zákon o ochraně spotřebitele. Zde se dozvíte podrobnosti ohledně označování jakosti zboží, uvádění cen a slev. Dále, zda je nutné mít na provozovně reklamační řád, živnostenský list? Dočtete se, že ano. A další, pro provoz obchodu důležité náležitosti.

Pokud byste rádi zviditelnili svůj obchod umístěním reklamní tabule, i v tomto případě se poraďte s odborníky, protože v některých případech může toto umístění podléhat stavebnímu zákonu. Rozhoduje velikost tabule a samotná konstrukce. V případě, že máte prostory v pronájmu, samozřejmě potřebujete také vždy svolení majitele nemovitosti.

Takto bychom to shrnutě měli asi vše podstatné pro otevření kamenného obchodu. Doufám, že pro vás přečtení tohoto článku bylo přínosem a že se mi podařilo vám jednoduše shrnout to nejdůležitější..

Jelikož jde o samá zákonná ustanovení a pevně daná pravidla závislá také na konkrétní podnikatelské činnosti, doporučuji konkrétní problematiku vždy konzultovat s odborníkem – nejlépe využít právních služeb.

My za EUROSTOCK – velkoobchod italské módy, vám držíme pěsti a pokud budete chtít, rádi budeme u plnění vašeho snu s vámi.
Již jsme pomohli rozjet obchod více než 400 začínajícím podnikatelům, rádi tak pomůžeme i s rozjezdem vašeho obchodu! Kontaktujte nás na www.eurostock.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *