8 faktů pro vybudování úspěšného obchodu

Utkvěl vám v paměti nějaký obchod? Při zaslechnutí jejich názvu se vám vybaví jejich vzhled, styl, výloha nebo servis? Tak v tom případě to dělají správně. V tomto článku se dozvíte co všechno je potřeba k vybudování úspěšného obchodu.

Máte svůj příběh?

Na začátku musí být vždy nějaký důvod proč? Co vás přivedlo k tomu si založit vlastní obchod?
Spoustu značek a módních návrhářů mají svůj příběh ze svých začátků nebo mnoho důvodů co je přivedlo právě k této tvorbě. Může to být i něco z rodinného života, zkrátka něco co zákazníky chytne za srdce.

Název a vzhled obchodu

Velmi klíčový bod, protože chytlavý název je výhra v loterii. Držte se tu toho, aby byl snadno zapamatovatelný, dobře znějící a jestli budete na trhu jediní.

Vzhled obchodu hraje největší roli. Obecně platí, že lidé se rádi vrací tam kde se jim líbilo. Jak se říká ,,Na krásné věci se dívá nejlépe.” O tom jak správně vystavit oblečení se dozvíte v jednom z následujících článků.

Tip: Krásná výloha přiláká spoustu zákazníků. Například my na figuríny dáváme ty nejvíce výrazné kousky z kolekce.

Styl

Tady se můžete vyřádit po kreativní stránce. Je to jen čistě na vás jaký styl si zvolíte. Zda chcete spíše elegantní/business, volnočasovou módu nebo mix. Buď si zvolíte ojedinělou cestu, že budete mít něco co ostatní nemají nebo budete chtít zaujmout větší počet lidí.

Dejte si kávu / servis

Taky se tak jako já rádi vracíte tam, kde jste se cítili dobře? Osobní přístup a servis je velmi důležitý bod. Začněte tím, že nabídnete klientovi například vodu nebo kávu. Zeptejte se ho co přesně hledá a jak mu můžete pomoci. Snažte se ale o to, aby to bylo přirozené a nevtíravé.

Cena

Ze svých zkušeností vím, že ,,Nabídka určuje poptávku.” Proto si cenu zboží rozdělíme do tří bodů.

  1. Nízká cena
    zboží horší kvality, ale za nízkou cenu. Zaměříte se tedy spíše na cenově dostupnou módu.
  2. Střední cena
    kvalitnější zboží za stále přijatelnou cenu.
  3. Vysoká cena
    velmi kvalitní zboží za které jsou zákazníci ochotni zaplatit i velké peníze. Zde se ale soustřeďte na kvalitu materiálů a střihů.

Cílový zákazníci

V podstatě na základě předchozího bodu si vytvoříte svoji ,,cílovou skupinu”. Znejte své zákazníky a rozhodněte dobře co komu prodat. Měli byste vědět co dělají, jak žijí, co mají rádi a co naopak nesnáší. Snažím se sama poznat co nejlépe své klienty. Vím pak co jim mohu doporučit a co naopak ne.

Know how

Sledujte aktuální trendy, informujte se jaké barvy a střihy se teď nosí. Měli byste vědět jak své klienty obléct. Každý člověk je individuální a každému také sluší jiný typ šatů a jiné barvy. My sledujeme nejnovější trendy například v časopisech TOP FASHION MAGAZINE a ELLE.

Něco navíc

Dejte zákazníkovi něco navíc. Například malý dárek k nákupu, množstevní slevu nebo slevu při dalším nákupu. Dáte mu tím důvod k opětovnému nákupu. Například já mám ráda systém věrnostních kartiček, kde sbírám body a potom mě čeká nějaká odměna.

Jestli si nejste jistí v některých z těchto bodů, zkuste se na ten daný bod co nejvíce zaměřit, nebo se ptejte svých zákazníků na jejich názor a tím zjistíte, co je vaší silnou nebo slabou stránkou.

MOJE TIPY PRO VÁS
https://www.vogue.cz/fashion
https://www.youtube.com/watch?v=G7uGkuLuTMI

xoxo Tarryn

telefon: +420 731 800 618
instagram: @rinascimento_czsk
facebook: https://www.facebook.com/rinascimentoczsk/

Vrátit se k seznamu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.