en

Košík
 x 
košík je prázdný
Poradna
CELKOVÝ POČET REGISTROVANÝCH KLIENTŮ 6912
registrujte se pro získání ceníku

Jak nejlépe vybrat oblečení do Vašeho obchodu?

  • 1.

    Celkový rozpočet

    Zásadní věcí je výběr zboží s ohledem na částku, kterou máte k této investici připravenou. Počet kusů, které pro otevření obchodu potřebujete, vypočítáte tak, že plochu prodejny vynásobíte číslem 10. Všeobecně tedy pokud máte obchod např. 50 m2, budete potřebovat 500 ks oblečení. S takovým počtem kusů nebude prodejna vypadat ani přeplněná, ani poloprázdná. Pokud pak obnos peněz, který máte připravený, vydělíte počtem kusů, které potřebujete, vyjde Vám, kolik by zhruba měla být nákupní cena jednoho kusu. Při tomto výpočtu se již počítá s tím, že někde bude umístěný prodejní pult, převlékací kabinky apod.

    Příklad: Na zboží máte ve svém rozpočtu vyčleněnu částku 85.000 Kč a chystáte se otevřít obchod o velikosti 43 m2. Pokud vydělíme částku počtem kusů, vyjde nám, že si můžete dovolit nakoupit jeden kus za zhruba 198 Kč včetně DPH. Tomu by měl být podřízený Váš výběr zboží, protože rozpočet je zpravidla tou jedinou věcí, která nelze jednoduše změnit a nelze s ní příliš hýbat.

    Na základě těchto čísel bychom Vám tedy nedoporučovali vybírat dražší oblečení - top značky - kde jsou nákupní ceny dvojnásobné. V takovém případě sice vybavíte obchod tím nejlepším zbožím, avšak naplníte pouze jeho část. Zákazníci budou mít pocit, že obchod vypadá poloprázdně a nebudou se zde cítit dobře. Není ani důvod vybírat levné oblečení s nákupní cenou kolem 100 Kč, můžete si dovolit Vašim zákazníkům nabídnout větší kvalitu.

  • 2.

    Výběr šíře sortimentu

    Už při plánování otevření prodejny je dobré svou nabídku specializovat. Zpravidla není šťastné se vždy chtít zavděčit všem; mít něco levnějšího, něco dražšího, něco pro mladé lidi, nějaké sportovní oblečení, doplňky, obuv apod. Příliš všeobecně zaměřené obchody jsou pro všechny a vlastně pro nikoho. Vždy se vyplatí nabízet zboží pouze pro určitou skupinu lidí, např. levnější značkové oblečení pro mladé lidi ve věku 15-25 roků. Přijdete sice o část zákazníků, kteří si u Vás nic nevyberou, ale pro tuto cílovou skupinu budete jasnou volbou a všichni mladí lidé z širokého okolí k Vám budou chodit nakupovat. Veškerou svou energii pak budete směřovat pouze k jednomu cíli a to získávání co největšího počtu zákazníků právě v tomto Vašem silném segmentu.

    Pokud se budete snažit chytit tři zajíce najednou, nechytíte ani jednoho. Výběr zboží by tak měl být úzce specializovaný a zacílený pouze na určitý segment zákazníků. Možností vytvoření dobré nabídky obchodu je opravdu mnoho, může to být obchod v italském stylu, složený pouze z italských značek. Může zde být mix značek z různých zemí, ale pouze, které jsou nositelné pro mladé lidi. Velmi dobře také fungují obchody zaměřené na sportovní oblečení - nenakoupíte si zde elegantní šaty na významnou oslavu, ale vždy když budete potřebovat oblečení pro sport, bude to první místo, která Vás napadne. Zkuste se nad tím zamyslet z vlastní zkušenosti. Pokud Vás bude bolet zub, také nepůjdete za všeobecným lékařem, který ví od každého něco a jistě by Vám tedy pomohl, půjdete za specialistou; možná si dokonce budete vybírat i toho specialistu a půjdete pouze za tím, který má největší zkušenosti a nejmodernější vybavení právě pro Váš konkrétní zákrok. To stejné platí i v obchodě s oblečením. Pokud se budete chtít zavděčit všem, budete jako všeobecný lékař, který sice má své klienty, ale nikdy nevydělává tolik peněz jako specialista. Přitom oba pracují s naprosto stejným úsilím.

  • 3.

    Vhodný segment pro Váš prodej

    Výběr konkrétního vhodného oblečení pro prodej není vždy jednoduché. Obchody se stejným konceptem, založené na stejných značkách a se shodnou cenovou politikou mohou v jednom městě fungovat velmi dobře a v jiném městě o podobném počtu obyvatel fungovat tak dobře nemusí. Záleží na konkurenci v daném městě, zvyklostech lidí a pochopitelně také na přístupu majitele obchodu, resp. jeho zaměstnanců. Existuje však několik úspěšných obchodních modelů, které Vám sice nezaručí 100% zisk, avšak cestu k úspěchu si usnadníte. Rádi Vám se sestavením nabídky pomůžeme a rádi Vás k úspěchu nasměrujeme.

konzultace

Kontaktujte nás emailem nebo nám zavolejte na (+420) 731 800 618

DOMLUVIT SCHŮZKU



Domluvte si schůzku na našem showroomu v Brně. Přijďte si prohlédnout naši nabídku značkového oblečení a novou kolekci Rinascimento. Pro nově registrované klienty je zde možnost využití také obchodní konzultace zdarma.
Kontaktujte nás hned teď:

EUROSTOCK Czech Republic s.r.o. , Pražská 674/156, CZ 642 00 Brno

  • Please use a REAL email address so that we can get back to you.